1403/01/09 16:58


303889
تاریخ انتشار: 1400/08/01 19:32
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه فراهم شدن امکان ثبت نام تمامی مجردها برای دریافت خانه‌های طرح جهش تولید مسکن در شورای عالی مسکن مطرح می‌شود، گفت: این امر ضمن تشویق مجردها به ازدواج، سرمایه های سرگردان این گروه‌های جمعیتی را نیز جذب می‌کند و به ست تولید مسکن، هدایت می کند.

احمد دنیامالی در گفت و گو با خانه ملت، در رابطه با شرایط ثبت نام مجردها در طرح جهش تولید مسکن، گفت : موضوع ثبت نام مجردها در طرح جهش تولید مسکن در جلسه کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و شهرسازی مطرح شد و وزیر نیز با این موضوع موافق بوده و از آن استقبال کرد. از طرفی ثبت نام متقاضیان در سامانه نهضت ملی مسکن آغاز شده اما برای ثبت نام مجردها شرایطی در نظر گرفته شده که تنها بخشی از گروه‌های جمعیتی مجرد را شامل می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع باید در جلسه شورای عالی مسکن مطرح و سامانه اصلاح شود تا افراد مجرد بیشتری بتوانند ثبت نام کنند البته مشروط به این شود که  تحویل مسکن در صورت ارائه سند ازدواج  است.

دنیا مالی گفت: باید توجه شود بسیاری از جوانان مجرد در حال جمع آوری پس انداز برای تامین مسکن در آینده هستند اما تورم باعث کاهش ارزش پس اندازشان می شود بنابراین ممکن است بخشی از نقدینگی جوانان مجرد به بازار سوداگری مانند ارز برود که به زیان اقتصاد بوده این در حالی است که می توان با ثبت نام مشروط مجردها پس اندازهایشان را به بخش تولید مسکن هدایت کرد  و همزمان  مجردها  را به ازدواج، برای تحویل خانه های ثبت نامی تشویق کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون عمران و وزارت راه و شهرسازی به دنبال تسهیل شرایط ثبت نام متقاضیان هستند، خاطرنشان کرد:بطور مثال هنگامی که مجردها برای ازدواج اقدام می‌کنند در مراسم خواستگاری معمولا دو سوال مهم درباره شغل و تامین مسکن، مطرح می شود که با روش مذکور می توان  مشکل مسکن را حل کرد، از این رو موضوع مذکور را در جلسه شورای عالی مسکن که با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود، مطرح خواهیم کرد تا در صورت  تصویب، سامانه نیز اصلاح شود.




Copy Right 2013 Artmis.ORG