1403/01/09 14:50


4124
تاریخ انتشار: 1394/01/09 21:49
من وظیفه خودم می‌دانم از مجریان وحامیان همایش تشکر نمایم اما آیا این کافی است که دل خوش کنیم به اینکه پز بدهیم به اینکه کی دعوت کردیم؟با کی ارتباط داریم؟ کی آمد؟ یا نگران باشیم کی نیامد؟

منوچهر چک نژادیان از فعالان سیاسی اجتماعی با ارسال متن زیر به پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، و با طرح سوالاتی سومین همایش عمران و توسعه بهمئی را به چالش کشاندو از بانیان و ناظرن و مدیران همیشه حاضر و مشوق همایش خواست که پاسخگوی مطالب زیر باشند.

یکی ازشاخصه‌های ترقی وپیشرفت در شهر‌ها و مناطق، تعاملات سازنده بین همه گروههای سیاسی و علمی فرهنگی و اجتماعی با مدیریت آن می‌باشد. که بنا بر اظهارت برخی از بانیان این همایش که جدا شدند چنین تفکری را برگزار کنندگان همایش قبول ندارند!؟ چرا عده ای امسال از جمع برگزار کنندگاه همایش جدا شدند؟ چند نفرکار آفرین به این همایش دعوت شدند؟ روابط اجتماعی یکی از عوامل موفقیت مدیریت در این زمینه است من که نمی‌بینم کسی فرماندارمحترم را در این زمینه تایید کند!؟تااینجا (سومین همایش) چقدرما توسعه یافتیم؟ توسعه مگر فقط با کف وسوت و سخنرانی صورت می‌پذیرد؟

چرا به کار‌شناسان مطلع از واقعیتها مجالی دراین همایش‌ها داده نمی‌شود تا درد و دل مردم و تحصیل کرده گان را بیان نمایند؟

هدف از همایش توسعه مگر بررسی نیازمندی‌ها و ضرورتهای آموزشی و شناسایی نگرش‌ها و تجربیات نوین و تحلیل ابعاد نظری و کاربردی توسعه پایدار نیست؟ چقدر به تحلیل آموزش و پژوهش در این زمینه پرداختید؟

عامل توسعه ناپایدارشهرنشینی را توانسته‌اید از ابعاد مختلف بررسی کنید؟

چند مقاله علمی در این زمینه ارایه نموده‌اید؟ مشارکت پژوهشگران و صاحب نظران را در این زمینه خواسته‌اید؟ چرا پارسال فراخوان داده شده که تحصیل کردگان فرم پر نمایند، که پر نمودند و جمع آوری شد توجهی به نظرات آنان نشد؟ از آنان دعوت نشد؟سرانجام آن فرم ها چه شد؟

ارایه تجربیات عملی در این زمینه همایش چند تا بود؟ طی این سه سال چه نتیجه‌ای داده که به افکار عمومی ارایه دهید؟

می‌دانید انقلاب صنعتی و به دنبال آن توسعه شتابزده شهری درچند دهه اخیر ابعاد مختلف زندگی انسان را تحت تاثیر قرار داده است و مطرح شدن توسعه پایدار بعنوان خط مشی اصلی در عصر حاضر نیز حاکی از نگرانی جهانی از اثرات مخرب زیستگاهی بشر به ویژه شهر‌ها برگستره زیست کره زمین است؟

توانسته ‌اید بررسی کنید توان علمی شهرمان در این زمینه چقدر است؟

جناب آفای فرماندار:

فعال بودن پروژهای عمرانی نوید بخش ارتقای شاخص های توسعه‌ ای هر شهر است می‌توانید توضیح دهی چرا مدتی است، تقریبا تمام پروژه ‌ها غیر فعالند؟

توسعه مگر بدون حضور کارخانجات بزرگ صنعتی، تاسیسات اداری وصنعتی شرکت مناطق نفت خیز امکان پذیر است؟ چه اقدامی با حضور شورای همایش توسعه تاکنون صورت پذیرفت؟

در اهداف و نقشه جامع علمی کشور و دستیابی به چهار چوب الگوی بومی توسعه پایدار و دستیابی به راهکارهای عملیاتی چه اقدامی صورت پذیرفت؟

همایش توسعه شما با وجود سومین سال عمرش توانست فرصت تعاملات بین رشته‌ای در حوزه‌های علمی مختلف به ویژه حوزه‌های اصلی توسعه پایدار نظیر علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم اقتصادی، و علوم فنی مهندسی (عمران شهر سازی، مکانیک و..) و یا شاخه هنر (معماری ومرمت، طراحی شهری، برنامه ریزی شهری) فراهم نماید؟

سه موضوع منابع طبیعی، صنایع و معادن، نیروی انسانی زمینه ساز توسعه‌اند. برای نجات این همه زمین دیم کشاورزی در این ایام چه قدامی نمودید؟ می‌دانید بهمیی چند حلقه چاه نفت دارد؟ چندتا از آن‌ها فعال است؟ آمار دقیقی می‌تونی از نفت استخراج شده روزانه این شهرستان به مردم ارایه دهی؟ چرا احداث کارخانه تراکتورسازی سازی و فولاد با شکست روبرو شد؟

پیگیری کردید که چرا ۲ در هزار سهم نفت شهرستان بهمئی دقیقا پرداخت نمی‌شود؟

مگر بابرگزاری چندتا همایش وسخنرانی توسعه پیدا می‌کنیم کی باید به فکر این همه جوان تحصیل کرده بیکار این شهرستان باشد؟

من وظیفه خودم می‌دانم از مجریان وحامیان همایش تشکر نمایم اما ایا این کافی است که دل خوش کنیم به اینکه پز بدهیم به اینکه کی دعوت کردیم، با کی ارتباط داریم کی آمد؟ یا نگران باشیم کی نیامد؟

شما‌ها که مدعی هستید به مردم بگویید چه تصمیمات سازنده‌ای در بخش عمران شهری، حمل ونقل وعبور مرورشهری، توسعه ورزشگاه‌ها، فرهنگسرا‌ها، رسیدگی به مناطق محروم شهر وروستا، گرفته شده است، نتیجه‌اش چی بود؟

هیچ اشکالی نداره شما‌ها وکیل همه ما بهمیی‌ها حالا که به دوستان جدا شده خود اعلان کردید مانمیخواهیم همه باشند!!!؟؟

اما واقعا فقط در یک زمینه، زمینه توسعه اقتصادی چقدر می‌تونید نظریه‌پرداز باشید؟ اصلا می‌شه بگوئید توسعه اقتصادی چیست؟ تفاوت بین رشداقتصادی وتوسعه اقتصادی می‌دانید؟

اهداف توسعه اقتصادی و شاخص‌های توسعه اقتصادی می‌تونید تشریح کنید؟

در شاخص درآمد و سرانه واقعا توانستید پیگیری کنید چرا سهم نفت ما در سال گذشته کمتر از سهم نفت باشت بود؟

از شاخص قدرت خرید مردم، درآمد پایدار، شاخص‌های ترکیبی توسعه چیزی می‌دانید؟

یکی از شاخص‌ها حضور فعال زنان درعرصه اجتماعی است چه اقداماتی در این راستا صورت پذیرفت؟

فقط یک کلام بگم به شما خود پسندی خوب نیست بهتر شما در تمام شاخصه‌های توسعه کار‌شناس داشته باشید

در پایان

اینجانب ازسه نفر از مدعوین  سوال می پرسم شما قضاوت کنید ببیننید دل خوش به سخنرانی کف وسوت کافی است؟! اینجا سوالات فقط در یک حوزه و یک زمینه توسعه است در زمینه‌ها و حوزه‌های دیگر توسعه هم سوالاتی دارم که خیلی زیادند فعلا می‌گذارم برای بعد از پاسخ دادن، از بقیف افراد هم سوالاتی را می پرسم.

از جناب آقای مهندس حیدر بهمنی بپرسید. شما سال هاست درحوزه وزارت نفت هستید به دنبال توسعه ما هم هستی؟ تاکنون چقدر از حق حقوق مردم این شهرستان در زمینه استخدام نیرو بخصوص نیروهای تحصیل کرده دفاع نمودی؟ و چند بچه محروم دراین حوزه بکارگماشتی؟ آیا در این زمینه توسعه حق همه مردم است یا فقط چند نفر که شما رامیشناسند؟ مگر با تبعیض توسعه امکان پذیر است؟ اصلا به گوش شما رسید که فاز دو بیدبلند در اولین جذب نیرو حتی حاضر نشد بچه بهمیی‌ها راثبت نام کند؟

جناب آقای تاجگردون از ۳۸میلیارد سهم نفت مشترک بهمیی با حوزه انتخابیه شما چقدر حق به بهمیی دادی؟ جمعیت باشت، چاههای نفت باشت، با مبلغی که اختصاص دادی به باشت در مقایسه با بهمیی منصفانه است؟ چطور ما باور کنیم شما دلت می‌خواهد ما توسعه یابیم که با۶۰حلقه چاه نفت فعال یک چهارم باشت حق نفت ما می‌شه!!!!!؟؟؟

جناب آقای زارعی نماینده بویراحمد می‌دانی فاز دو بید بلند برای استخدامی بچه‌های بهمیی ثبت نام نکرد؟ و غیر بومی خواندشان؟ از طرفی در سطح اداره کل‌های استان توجه نمودی که اداره کل‌های استان ما پر از بچه نورآبادی، بابا می‌دانی است غافل از یک بهمیی چون آن‌ها بویراحمدی‌اند!؟ به عنوان نماینده مجلس استان در این ایام توانستید در مجلس حق استخدام بچه بهمیی‌ها را در حوزه نفتی خوزستان با وزیر ودست اندرکاران مطرح نمایید؟ جناب آقای تاجگردون شما چی؟ جناب آقای بزرگواری شما چی؟

جناب آقای بزرگواری مگرتوسعه با تبعیض هم می‌شه؟ آیا واقعا بچه های محروم در بهمیی نبود که دو نفر از برادران افشین از دهدشت درپارسی کلاستر و کرنج به کار گماشته شدند؟بکار گماشتی؟ جناب آقای بزرگواری چرا بسیاری از مدیران شهرستان بهمئی از حوزه دهدشت هستند؟ چقد ما مدیر در حوزه دهدشت داریم؟بچه های بهمئی کجا باید بتوانند تجربه مدیریتی کسب نمایند؟آیا این تعداد مدیر غی بومی در بهمئی با توسعه منابع انسانی هم خوانی دارد؟

نظر شما در مورد پاسخ سوالات بنده چیست؟ برخی از این اقایان برای  چندمین بار دعوت می‌شوند به نظر شما اقدامی در به نتیجه رسیدن سوالات بالا نمودند؟ اگر اقدامی از این اقایان در یک سال گذشته می‌دانید به بنده هم ادرس بدهید تا خودم را اصلاح کنم. آگر نه پس چطور ماتوسعه می‌ابیم وقتی عاشقان توسعه ما از حق عمومیان دفاع نمی‌کند؟

و جناب آقای شریعتی نماینده محترم بهبهان شما چی توانستید از۳۰۰نفر فاز دو سهمی به بهمئی اختصاص بدهید؟ به عنوان یکی از نمایندگان خوزستان توانستی مدیریت نفت حوزه‌ات را قانع کنی که نفت بهمیی برداشتش توسط خوزستان صورت می‌پذیردباید در این حوزه غیر بومی خوانده نشوند. اصلا قدمی در این راستا برداشتی؟ یا فقط حضور شما در همایش‌ها کافی است؟چرا 400 میلیون مصوب سال گذشته در کمیته برنامه ریزی در خصوص جاده امیر حاضر به لیکک جابجا شد و امسال هم جایگزین نشد؟

ارادتمند

منوچهر چک نژادیان




Copy Right 2013 Artmis.ORG