اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300196
تاریخ انتشار: 1399/01/23 01:29
در حال حاضر تعداد 20 کمباین غیر بومی و 5 کمباین بومی در شهرستان جهت انجام عملیات برداشت حضور دارند

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، مدير جهادكشاورزي شهرستان اميديه از آغاز عمليات برداشت گندم  از سطح مزارع این شهرستان خبر داد.
سید داود علوی فرد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه اظهارکرد: عمليات برداشت گندم از سطح 11 هزار و 500 هكتار در شهرستان آغاز شده است.
وی افزود: چمران 2 ،  مهرگان و سیروان از جمله ارقام کشت شده در مزارع گندم آبی و دیم امیدیه می باشد.


مدیرجهادکشاورزی امیدیه از كشاورزان خواست محصول توليدي خود را فقط به مراكز خريد تعاوني روستايي واقع در روستاي آسياب و گدار چيتي از توابع بخش مركزي و شركت تعاوني روستايي رامسر جايزان تحويل نمايند و از تحويل به دلالان خودداري کنند.
علوی فرد ادامه داد: پيش بيني می شود 35 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از كشاورزان منطقه خريداري شود.
 آغاز برداشت کلزا در امیدیه
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه پیش بینی کرد بیش از هزار تن کلزا در این شهرستان از کشاورزان خریداری شود.
سید داود علوی فرد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه  با اشاره به آغاز برداشت کلزا از مزارع این شهرستان بیان داشت: همزمان با برداشت این محصول، خرید تضمینی نیز توسط مراکز خرید شرکت های تعاون روستایی در سطح شهرستان امیدیه درحال انجام است.
وی سطح زیر کشت محصول کلزا در این شهرستان را 500 هکتار عنوان کرد


 با بیان اینکه عمده سطح زیر کشت کلزا در امیدیه در سال جاری به بخش مرکزی اختصاص دارد، علوی فرد گفت : پیش بینی می شود حدود هزار تن از این محصول توسط مراکز خرید خریداری گردد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه افزود: در زمان کشت این محصول مقدار ده هزار کیلوگرم بذر اصلاح شده از نوع هایولا50  و سایر نهاده های مورد نیاز در اختیار کلزا کاران شهرستان قرار داده شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشت کلزا در شهرستان به صورت مکانیزه و توسط هد مخصوص انجام می گیرد میزان ضایعات ناشی از برداشت به حداقل اندازه ممکن در حدود ۴ الی ۵ درصد می رسد.
معاینه فنی کمباین های در امیدیه
مدیر جهاد کشاورزی امیدیه از  انجام معاینه فنی بیش از 20کمباین سنگین و نیمه سنگسن  این شهرستان با حضور کارشناسان  شهرستان خبرداد: یکی از مهمترین کارها در زمان برداشت انجام معاینات فنی اساسی کمباین می باشد و این عملیات باید در راس برنامه کاری قرار گیرد.
 وی با بیان اینکه در سال جاری یک دستگاه کمباین به ناوگان شهرستان اضافه گردیده و تعداد کمباین های بومی شهرستان به 5 دستگاه ارتقاء یافته اظهار داشت: از آنجا که سطحی بیش 500 هکتار از اراضی شهرستان به کشت کلزا اختصاص دارد و این گیاه نسبت به برداشت به موقع و صحیح دارای حساسیت می باشد لازم است  کمباین های فعال در منطقه به خصوص کمباین های بومی، مجهز به هد مخصوص برداشت کلزا باشند.
 مدیرجهادکشاورزی امدیه خاطرنشان کرد : در حال حاضر تعداد 20 کمباین غیر بومی و 5 کمباین بومی در شهرستان جهت انجام عملیات برداشت حضور دارند
علوی فرد درپایان گفت :  از کارشناسان خواسته شده حضور مستمر و به موقع در تمام طول دوره برداشت جز الزامات کاری آنها قرار گیرد.
خبرنگار: ناصرحکیمی

برچسب ها:
امیدیه ؛ جایزان ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*