1403/01/09 19:06


298424
تاریخ انتشار: 1398/06/30 00:46
برای قبولی در رشته پزشکی به صورت میانگین روزی 6 ساعت مطالعه می کردم و در تمام طول دوران تحصیلم از هیچ کلاس کنکوری استفاده نکردم.

عصرجهان- سجـاد بزرگمهری ساکن روستای ابوالفارس رامهرمز موفق شد در کنکور سراسری 98 در رشته پزشکی وارد دانشگاه جندی شاپور اهواز شود. او از زمانی که دانش آموزی 12 ساله بود قبولی در رشــته پزشکی را به عنوان یک هـدف در زندگی انتخاب کرد و سختی ها و محدویت های زندگی در روستا نتوانست او را از تلاش برای رسیدن به هدفش بازدارد. سجاد که پدر و مادرش هر دو بی سواد هستند، حمایت و پیشتیبانی همه جانبه خانواده از تحصیلش را عاملی مهم برای کسب این موفقیت در کنکور سراسری می داند.
سجاد بزرگمهری در گفت و گو با الــفبا گفت: «تعـهد و پشتـکار» دو عنـصر مهم برای پیشرفت نوجوانان و جوانان و موفقیت دانش آموزان در کنکور به شمار می آید. اگر فردی به هدفی که انتخاب می کند متعهد باشد و برای رسیدن به آن تلاش و پشتکار داشته باشد، بدون شک به آن هدف دست پیدا می کند.
او با اشاره به اینکه خانواده اش وضعیت مالی خوبی ندارند و پدرش کارگر است، گفت: من از زمان کودکی آرزو داشتم که پزشـک شوم تا هم بتوانم به جامعه خدمت کنم و هم وضعیت خـانوادگی ام را بهبود بخـشم.        پدرم علی رغم تمامی مشکلات مالی که خانواده با آن مواجه بود وقتی من را در هدفم ثابت قدم و استوار دید برای کمک به من از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و در این راه سخت و پرفراز و نشیبی که برگزیده بودم من را همراهی کرد.
سجاد به واسطه تلاش و همتی که در درس خواندن داشت موفق شد در دوره متوسطه اول وارد مدرسه نمونه دولتی آزادگان در بهبهان شود. او در دوره متوسطه دوم نیز تحصیلات خود را در مدرسه نمونه دولتی رسول اکرم (ص) بهبهان ادامه داد. جدا بودن محل تحصیل از زادگاه و دوری از خانواده و اقامت در خوابگاه یکی دیگر از اتفاقاتی بود که زندگی سجاد را پرچالش تر و مشکل تر ساخته بود اما برای نیــل به هدفش، راهی جز صبـوری و تحمل نبود.
او به گفت: برای قبولی در رشته پزشکی به صورت میانگین روزی 6 ساعت مطالعه می کردم و در تمام طول دوران تحصیلم از هیچ کلاس کنکوری استفاده نکردم و فقط کتاب های درسی ام را مطالعه کردم. اما همیشه خود را مورد آزمون قرار می دادم و دانسته هایم را سنجش می کردم تا بتوانم سطح علمی خود را با دیگر دانش آموزان مقایسه کنم.
سجاد بزرگمهری یکبار دیگر در سال 96 نیز در دانشگاه و در رشته علوم آزمایشگاهی شیراز پذیرفته شد اما تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهی نتوانست انتظاراتش را برآورده کند و در یــک ریسک بزرگ ، به سبب تحصیل در دوره روزانه دانشگاه شیراز به محرومیتی دو ساله تن داد و برای شرکت مجدد در آزمون کنکور از ادامه تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه شیراز انصراف داد و با بهره مندی از حمایت های همیشگی خانواده اش خود را برای حضور در رقابت های کنکور 98 با هدف قبولی در رشته پزشکی آماده کرد.  او در این خصوص به الفبا گفت: اگر 10 سال دیگر هم پشت کنکور می ماندم باز هم جز پزشکی، رشته دیگری را در فرم انتخاب رشته بر نمی گزیدم! چون تحصیل در هیچ رشته ای به جز رشته پزشکی من را راضی نمی کرد.
او نقش خانواده اش را در حفظ روحیه، امیــد و انگیزه اش در فرآیند تحصیل و سالهایی که خود را برای آزمون کنکور آماده می کرد، بسیار مهم و اساسی می داند و می گوید: خانواده پشتوانه بسیار قدرتمندی برای دانش آموزان است. با اینکه در بین روستاییان هنــوز ادامه تحصیل جایگاه خود را پیدا نکرده است اما پدرم نسبت این موضوع دیدگاه بسیار متفاوت و مثبتی دارد و از 12 سالگی مرا مورد تشویق و حمایت قرار و با همراهی مادرم محیط خانه نیز برای درس خواندن من مهیا و فراهم بود.
سجاد که دارای مدال برنز رقابت های دو و میدانی 800 متر المپیاد دانشجویی کشوری نیز هست، یکی از دلایل پیروزی در این مسابقات را که پس از ماه مبارک رمضان برگزار شد اراده محکم خود می داند و می گوید: در تمام روزهای ماه مبارک رمضان، با زبان روزه می دویم و خود را برای شرکت در مسابقات دو و میدانی کشوری آماده می کردم و جز پیروزی به چیز دیگری فکر نمی کردم. به عقیده من برای پیشرفت در درس و ورزش فقط اراده و پشتکار لازم است و جوانان روستایی علی رغم کمبود امکانات در صورتی که از همت و اراده لازم برخوردار باشند می توانند سرنوشتی سرشار از موفقیت برای خود رقم بزنند.
دنیا بهین دانش آموز دیگری از روستای ابوالفارس از توابع شهرستان رامهرمز است که او نیز با تکیه بر توانایی های خویش موفق به قبولی در رشته پزشکی در کنکور 1398 شد. گفت و گو با این دانش آموز خوزستانی را در مصاحبه های آینده ها بخوانید.
منبع/ الــفبا




Copy Right 2013 Artmis.ORG